Tuesday, October 19, 2010

saya rindu...

Rindu lagi? balik2 perkataan tu jugak yang muncul. Siapa yang saya rindukan? Mr. Hubby? Oh, itu sudah tentu. Tapi kali ini perasaan rindu itu lebih kepada....Izzat Kashfi. Eh, Izzat kan ada depan mata? Mengarutlah! Dah ada depan mata, peluk saja kalau rindu! Kalaulah semudah itu, pasti ku peluk erat Izzat dalam dakapan.

Tapi...Izzat lebih senang memeluk & digomol yang lain agaknya. Kadang-kadang ketika saya baru saja hendak pegang izzat, pasti ada yang mengambilnya dari saya. Apa yang saya buat semua tak kena. Iya...saya tahu semua sayangkan Izzat dan saya amat2 bersyukur dan berterima kasih kerana kasih sayang terhadap Izzat yang tiada batasnya. Tak tahu lagi macamana harus saya ucapkan rasa terima kasih itu. Benar saya rela berkongsi kasih Izzat. Tapi, sekurang-kurangnya berikanlah saya sedikit ruang untuk 'muncul' dalam kehidupan izzat. Hanya ketika tidur saja izzat menjadi milik saya sepenuhnya. Dalam tidurnya yang nyenyak, saya gigihkan juga berkata-kata dengannya.

Saya rindu saat izzat datang memeluk & mencium kami berdua ketika berada di rumah sana. Bagaikan hanya kamilah dunianya. Kalaulah kewangan & keadaan mengizinkan, mahu saja saya tinggalkan kerjaya demi anak2.

Izzat....mummy rindu....papa...baliklah cepat....

3 comments:

  1. emm..macam faham je maksud tersirat.no wonder la wanie kate gtu dlm sms aritu.
    sian wanie.
    better u do something.bukan niat menjauhkan diri sgt,cuma,takut nanti wanie makan hati,sedih..
    bagus gak wanie spend masa dgn izzat anto gi klas musik tu.biar izzat enjoy dan tau,mamanya tetap di sisi menemani izzat.

    wanie,
    insyaallah.rezki tu di tangan allah.wanie pun apa kurangnya dr segi kewangan keluarga.sure korang lagi banyak saving kan compare kitaorg ni sbb mail pun hebat pe..hehe.boleh je wanie nak duk umah.tapi,sbb wanie da dapat gov,sayang plak benti.ada pencen nti.da tu banyak plak benefit sana sini.

    kita ni pun,semua sederhana je.kita ketepikan soal kehendak kita.tak pernah mintak2 en.makan pakai apa ada.kalu le,mmg nak keje,tapi nak keje dgn gov la tak nak swasta..kita ni yang jeles tgk org keje gov..kita jenblum sngkut2 lagi.nyesal dulu tak amik pendidikan je masa kat uni.

    emm,ada pro n cons duk umah ni..

    ReplyDelete
  2. Ash,
    The music class is one of the escapism jgk sbnrnya. Untuk spend masa lebih dgn izzat.

    Dari segi kewangan tak la mewah sgt, cukup la sekadar bersederhana, simpan pun tak tetap, ada lebih, simpan lebih. Tanggungan mail banyak lagi ash.

    Betul jgk ash cakap, ada pro n cons duduk rumah full time ni kan? Wanie teringin nk anta anak2 gi sekolah sendiri & uruskan makan pakai diaorg, tapi dlm masa yg sama nak jugak ada income sendiri. Tak best la mintak2 duit dgn org ni.

    Hopefully boleh la kita dapat yg terbaik (dan hanya Allah je tau apa yang terbaik untuk kita)

    ReplyDelete
  3. btul wanie..setuju.hy allah lg tau,nape rezki kita gni dan gtu kan =) kita tak le dpt semua nya perfect.

    ReplyDelete