Monday, October 18, 2010

Aktiviti Hujung Minggu Tanpa Mr. Hubby...

Memandangkan tiada aktiviti hujung minggu bagi saya & Izzat (ya lah...bila Mr. Hubby takde ni, kurang best rasa nak kuar jalan2), saya cuba mencari sesuatu untuk kami lakukan. Tiba-tiba, saya teringat satu banner yang saya selalu nampak bila lalu LDP setiap pagi (nak anta izzat umah mama kat Sunway). Banner tu tulis 'Music Class ffor newborn to 12 years old!'...hmm...bila fikir2 balik, anak teruna saya sorg tu memang suka joget2 bila dengar music. Especially kalau dengar lagu Wali Band (boleh tak, kecik2 lagi dah minat band indon? maklumlah, dah namanya duduk dengan nenek, tu yang kuat pengaruh cerita indon tu...hahaha). Tanpa membuang masa, saya terus call tempat tu, it's Opus Academy of Music, Bandar Sunway. The programme i choose is :-


Musical Babies™

Age: Newborn-18 months (Accompanied by a parent)

Duration: 30 minutes

"Musical Babies" is a specially tailored class that fulfils your baby's dynamic needs and potential. Here, their impressive range of sensory and perceptual skills are rewarded with objects and instrumental exploration, sounds / vocal exploration, singing, listening and creative movements. Parents will be playing a key role too as the class incorporates parents' education with musical elements immersion for babies. Other elements such as activities for facilitating language development and reading readiness. Apart from all these, the class encourages bonding between parents and babies, and hence cultivating a conducive environment for quality time together.
(kredit to Opus Academy of Music official website)

Saya pilih kelas hari sabtu, pukul 10 pagi. Yuran? Sangat2 murah & berpatutan...cuma RM70/sebulan! Pastu pulak, ada promotion lagi sempena their 10th anniversary. Waiver of RM50 registration fees & 10% discount if your pay 3 consequent months fees. So, saya yang sememangnya tak boleh dengar kalau ada promosi ni, terus booking untuk trial class this saturday at 10 a.m. . Kalau kawan2 semua nak tahu lebih lanjut pasal courses kat sini sila klik sini ya?

Selesai aktiviti untuk Izzat. Habis, saya pulak cemana? Saya ni sebenarnya dah lama nak belajar menjahit, tapi tak ada masa & peluang. So, saya pun survey2 la the best place & paling dekat dengan umah mama saya, nak tau apa yang saya jumpa? Jeng...jeng...jeng...Kompleks 3C, Subang Jaya! Hahaha...sebenarnya saya dah tau dah aktiviti & kewujudan kompleks ni, tapi ramai yang tak tau. Setiap hari sabtu ada kelas memasak (bayar RM10 jer utk 1 kelas), masa bujang dulu selalu kena paksa dengan mama saya gi belajar wat puding la, western la. Memang best & satu kelas tu tak ramai pun. Utk kanak2 pula ada playground & sandplay. Pastu kelas ballet, menari, kelas muzik & macam2 lagi la. Tak larat saya nak describe. Kalau nak tau boleh check kat sini , tapi, website ni not updated. Boleh jer berkunjung terus ke sana. Kompleks ni adalah bangunan biru yang besar sebelah kanan Sunway Pyramid. Kalau masuk ke bangunan ni, macam bukan kat Malaysia tau. Hiasannya pun lain. Katanya, MPSJ hantar kakitangan mereka ke UK untuk buat community centre macam kat sana & kompleks ni la hasilnya.


Pandangan belakang



Pandangan sisi
Seriously, this is the best place for parents to bring their children during weekend. Macam2 ada. Nak tau apa aktiviti yang saya pilih untuk mengisi hujung minggu saya? Kelas Jahitan Asas di Fashion Trade Institue of Malaysia (FTIM) klik sini ya untuk official website. Bayarannya RM150 (yuran) + RM50 (pendaftaran) untuk 12 jam masa belajar. Boleh pilih dari Isnin - sabtu & kena habiskan 12jam tu dalam masa sebulan. Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh la call centre tu terus ya? Itu saja buat masa ni. Semoga impian saya untuk menjahit pakaian sendiri tercapai. Amiiinn...

No comments:

Post a Comment